środa, 24 września 2014

Miłość do folku...

Zaczęła się ledwie kilka lat temu. Całkiem nieoczekiwanie trafiłam na nocną audycję Trójkową Wojtka Ossowskiego. Czasem słuchałam, lecz bez wielkiego zainteresowania. Noc była przecież...
W 2011 ktoś namówił mnie na założenie profilu na błękitnym portalu społecznościowym
i w ten sposób trafiłam na stronę audycji. A tam się działo! Zaczęłam rozmawiać, poznawać ludzi, poznawać klimaty, zagłębiać się w muzykę, słuchać uważniej.
Wygrałam w konkursie bilety na koncerty, poznałam kilkoro słuchaczy, poznałam 
Redaktora, poznałam radio od środka, będąc podczas jednej audycji w studiu radiowej Dwójki.
Coś się zaczęło dziać w mojej głowie, coś się zaczęło dziać w moim sercu!
Jakaś tęsknota, lecz za czym? Wtedy nie umiałam jej zdefiniować.
Aż w końcu w jednej z grup "w błękicie" poznałam ludzi z internetowego radia.
Jedna rozmowa, druga rozmowa, rzucone od niechcenia - a może ja bym spróbowała??
Czemu nie - padła odpowiedź...
Pomysł wydał mi się raz świetny, innym razem kompletnie bez sensu.
Targały mną wątpliwości - jak to tak?? Przecież jestem amatorką!
Nic nie wiem o radiu, na muzyce się nie znam. Jaką muzykę wybrać? Co mówić? 
Czy ktokolwiek będzie mnie słuchał?
Za chwilę - może jednak spróbuję? Ale skąd muzyka? A nazwa audycji?
Bo gatunek wybrałam niełatwy. Folk właśnie. Folku w tamtym radiu nie było.
Pomógł guru. Poratował płytami, potem płyt zaczęło przybywać...
I poszło! Decyzja - tak! Zaczynam! Trema, strach pomieszany z radością, euforia,
emocji bez liku!
Nazwa?? Skoro folk, muzyka świata, to...
Szczypta Świata! Mała, muzyczna szczypta...
I w końcu - pierwsza playlista ułożona, pierwsze koty za płoty.
Słuchali! A ja mówiłam. Niedoskonała to była audycja, mimo pięknej muzyki.
Tyle jeszcze musiałam się nauczyć, tyle muzyki poznać.

Nie umiem słuchać tych pierwszych audycji, przeraża mnie to, co słyszę :)
Ale playlistą się podzielę...

Audycja nr 1 - 22 grudnia 2012
01. Yasmin Levy - La Nave Del Olvido
02. Yasmin Levy - Skalerikas De Oro
03. Orchestra Marrabenta - Matilde
04. Daniele Sepe - Nu happar haren kroka
05. Daniele Sepe - Tempus est iocundum
06. Sabah Habas Mustapha - International Dangdut
07. Sabah Habas Mustapha - Denpasar Moon
08. Transglobal Underground - Taal Zaman
09. Trebunia Family - Cemu
10. Cesaria Evora - Destino Negro
11. Bonga - Avijota
12. Tam White's Shoestring - Eyesiht To The Blind
13. Ravi Shankar - Raga Patdeep
14. Adeka - Trahison
15. Adeka - Odette
16. Cruachan - VikingSlayer
17. Cruachan - Pagan
18. Eluveitie - Inis Mona
19. Eluveitie - Slania's Song
20. Omnia - Fidhe Ra Huri
21. Omnia - Wytche's Brew
22. Omnia - I don't Speak Human
23. Omnia - Free
24. Astrud Gilberto - Orfeo Negro - Manha De Carnaval


Dana







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz